علائم و نشانه های ویروسی شدن گوشی اندروید

بازدید: 141 بازدید
ویروسی شدن گوشی
Rate this post

ویروسی شدن گوشی

جالب است بدانید همان میزان که استفاده از دستگاه های اندرویدی در حال افزایش است، میزان برنامه های مخرب و ویروس ها و بد افزار ها نیز در حال افزایش است. از آسیب‌هایی که ویروس ها و بدافزارها به گوشی شما می زنند،می توان به دو مورد اشاره کرد: استفاده نامحسوس از اطلاعات شخصی شما یا مواجهه با قبض های سنگین. بنابراین در صورت مشاهده علائم آن باید سریعا نسبت به رفع آن اقدام نمایید. در زیر نشانه هایی از ویروسی شدن گوشی را برای شما آورده ایم.

تبلیغات مزاحم

شاید بهتر است بدانید بدافزارها یک سری برنامه های مخرب هستند که بعد از نصب بر روی دستگاه شما (گوشی یا کامپیوتر) به آنها آسیب جدی وارد کرده یا از اطلاعات شخصی شما جاسوسی خواهند کرد. این برنامه های مخرب می‌توانند به صورت تبلیغات یا تروجان ها و اسپایدر ها ظاهر شوند. گاهی ممکن است نمایش یک تبلیغ مزاحم که شما را دعوت به کلیک روی آن می‌کند، یک برنامه مخرب یا همان ویروس باشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل برنامه هایی که از منابع نامعتبر نصب کرده اید را uninstall نموده و حذف کنید.

استفاده نامعقول از نت

چنانچه از نت دیتا استفاده می کنید و در یک پریود زمانی مصرف نت شما ناگهان بالا می رود، به وجود یک ویروس باید شک کنید. جهت بررسی میزان مصرف نت هر اپ در گوشی اندروید، کافیست روی گزینه setting رفته، سپس connect and sharing را باز کرده و روی Disk usage کلیک نمایید.

کم شدن ناگهانی شارژ باتری

شاید گاهی برایتان پیش آمده باشد که میزان استفاده از منابع گوشی تان ناگهان بالا رفته و در نتیجه گوشی شما زودتر از همیشه شارژ خالی کند. در چنین شرایطی نیز به وجود یک ویروس شک کنید. برای بررسی این موضوع به منوی setting گرفته و روی گزینه باتری کلیک نمایید. در اینجا می توانید میزان مصرف شارژ از طریق هر اپلیکیشن را مشاهده و بررسی نمایید. در صورت مشکوک بودن به اپ بخصوصی، آن را کاملاً حذف کنید.

ارسال شدن پیام های مشکوک

گاهی یک ویروس از طرف شما برای مخاطبانتان لینک پیام مشکوک ارسال می کند که مخاطب با کلیک بر روی آن به راحتی دستگاه خود را به این ویروس آلوده می کند. بنابراین اگر متوجه همچین موضوعی شدید، سریعا به مخاطبان خود اطلاع دهید تا آن پیام را باز نکنند.

ظهور اپلیکیشن های ناشناس بر روی گوشی

امکان دارد یک روز متوجه ظهور یک لیست از اپلیکیشن های ناشناس بر روی گوشی خود شوید که ندانید از کجا آمده اند. در ضمن منابع زیادی از گوشی را نیز در اختیار گرفته اند. در چنین شرایطی شک ببرید به وجود یک برنامه مخربی که بدون اجازه شما اپ های مخرب دیگر را نصب کرده و در نهایت کارکرد گوشی شما را به مخاطره انداخته است.

قطع و وصل شدن خودکار اینترنت

از آنجایی که برخی برنامه های مخرب ( همان ویروس ها) جهت نصب برنامه های مخرب دیگر به اینترنت احتیاج دارند، ممکن است به طور خودکار گوشی شما را قطع و وصل نمایند. در نتیجه در صورت مشاهده همچین مشکلی، سریع گوشی خود را به دست یک کارشناس برسانید.
دسته بندی دانستنی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود به سایت