نجات گوشی در آب رفته

بازدید: 145 بازدید
گوشی در آب
Rate this post

گوشی در آب

احتمالاً افراد زیادی تجربه این ماجرا را داشته اند که گوشی آنها ناگهان در استخر یا حوض آب افتاده یا روی آن آب ریخته شده است. شاید در لحظه اول فکر کنید دیگر کار از کار گذشته و راه نجاتی برای آن نیست. اما واقعیت می تواند چیز دیگری باشد.

نجات گوشی در آب رفته

شما می توانید به عنوان اولین اقدام بعد از خاموش کردن گوشی سریعاً با دستمال بدنه گوشی را خشک کرده و سپس داخل کیسه برنج قرار دهید که در این مرحله سرعت عمل بسیار مهم است.
در آغاز هرگز سعی نکنید گوشی خود را روشن کنید. این اقدام می تواند مساوی با از دست رفتن گوشی شود. البته قبل از اینکه در کیسه برنج قرار دهید، باتری سیم کارت و حافظه اش را خارج نمایید و بعد از اندک زمانی که در داخل برنج ماند، می توانید آن را نزد یک تعمیرکار ماهر ببرید.
چنانچه قصد دارید خودتان کارتعمیر را انجام دهید، لازم است ابتدا گوشی را باز کرده و با یک وسیله خنک کننده مانند سشوار، قطعات سخت افزاری آن را خشک نمایید. بعد نوبت به جمع کردن اجزای گوش میرسد. تاکید مجدد داریم که همچنان دست‌به‌کار روشن کردن گوشی نشوید. رعایت این نکته بسیار مهم و ضروری است. پس از بستن گوشی، مجدد آن را به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه برنج قرار داده تا رطوبت آن را به خوبی بکشد. ناگفته نماند که گوشی در آب رفته (آبخورده) هرگز همانند سابق نخواهد شد. ولی با انجام این مراحل گفته شده می توان صدمات حاصل از این اتفاق را به حداقل رساند.

نکاتی که بعد در آب افتادن گوشی باید رعایت کنید:

1- ابتدا آرامش خود را حفظ کنید.
2- هرگز در چنین شرایطی گوشی را روشن نکنید.
3- دکمه‌های فیزیکی را لمس نکنید.
4- گوشی را هرگز تکان ندهید.
5- درگوشی فوت نکنید.
مشکلاتی که ممکن است در دنباله این اتفاق گوشی شما را درگیر کنند، عبارتند از: 1- پرش آنتن گوشی 2- سیاه سفید شدن صفحه 3- اشکال در کار کردن دکمه های هوم 4- کار نکردن سوکت باتری.
فراموش نکنید که باید این بخش را به اشخاص مطمئن در این شاخه بسپارید تا امید به بازگشت گوشی شما افزایش یابد.
دسته بندی دانستنی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود به سایت