هنگ کردن گوشی های شیائومی

بازدید: 169 بازدید
پوکو f3
Rate this post

دلایل هنگ کردن گوشی شیائومی چیست و چرا بیشتر از برندهای سامسونگ و آیفون دچار این مشکل می شوند؟ شاید این سوال بسیاری از کاربران گوشی‌های شیائومی باشد. قطعا سرعت پایین اجرای برنامه‌ها و هنگ کردن در میان یک بازی، اتفاق ناخوشایندی است و هیچ کسی علاقه‌ای به آن ندارد اما چرا این اتفاق می‌افتد. اگر به دنبال پاسخ سوال دلایل هنگ کردن گوشی شیائومی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

کدام گوشی های شیائومی بیشتر هنگ می کنند؟

از آنجایی که گوشی های میان رده و پایین رده شیائومی به دلیل قیمت پایین آن‌ها در ایران بیشتر خرید و فروش می شوند، بایستی با مشکلاتی نظیر هنگ کردن گوشی نیز کنار آمد. البته هنگ کردن در تمامی گوشی‌های شیائومی دیده نمی‌شود. اگر صاحب گوشی‌های زیر هستید، بدانید که بیشتر با مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی روبرو خواهید شد.
Poco f3
Mi 11t
Poco x3
Mi 10 t
Poco m3
Redmi note 9 , 10

دلایل هنگ کردن گوشی شیائومی

دلایل هنگ کردن گوشی شیائومی

هنگ کردن گوشی شیائومی می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد اما مهمترین آن‌ها عبارتند از:

پر بودن حافظه داخلی گوشی

اولین و شاید ساده‌ترین دلیل برای هنگ کردن گوشی‌های شیائومی، پر بودن حافظه داخلی گوشی باشد. این موضوع مختص به برند شیائومی نیست و هنگامی که فضای خالی حافظه محصولات برندهایی نظیر سامسونگ و آیفون رو به اتمام باشد، پردازش اطلاعات و اجرای اپلیکیشن‌ها به کندی صورت می‌گیرد. این مشکل را تنها در صورتی می‌توانید برطرف نمایید که مرتباٌ حافظه داخلی را پاکسازی کنید.

بیشتر بخوانید: روشن نشدن گوشی شیائومی

ویروسی شدن گوشی

دقیقا درست فکر کردید؛ یکی از مهمترین دلایل هنگ کردن گوشی شیائومی، ویروسی شدن آن است. دانلود کردن برنامه‌های مختلف از سایت‌های نامعتبر و یا حتی نصب بدافزارها، می‌تواند گوشی شما را کند نماید. به همین دلیل حتما برنامه‌‌های موردنیاز برای گوشی خود را از Google Play دانلود و نصب نمایید. درصورتی که گوشی شما ویروسی شده است و می‌خواهید آن را از هرگونه ویروس و بدافزار پاکسازی نمایید، باید به یک متخصص تعمیر گوشی شیائومی مراجعه نمایید.

رام گوشی

همانطور که می‌دانید، شیائومی ساخت کشور چین است اما با رام‌های مختلف مانند چین، هند، اندونزی و گلوبال تولید می‌شود. معمولا در ایران به جهت تحریم و کاهش هزینه‌ها، گوشی‌های وارد شده به داخل کشور با رام چین هستند و پس از ورود به کشور به گلوبال تغییر داده می‌شوند. همین موضوع باعث می‌شود تا در اجرای برنامه‌ها با هنگ کردن روبرو شویم.

البته اگر تغییر رام از چین به گلوبال به درستی صورت گیرد، شاید شاهد این مشکل نباشیم. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود مقاله آموزش رام شیائومی از چین به گلوبال را مطالعه نمایید.

آپدیت نبودن برنامه‌ها

یکی از مهمترین دلایل هنگ کردن گوشی‌های شیائومی، عدم بروزرسانی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها است. آپدیت نکردن برنامه‌ها باعث می‌شود که گوشی در اجرای آن برنامه به مشکل بخورد و شاهد هنگ کردن گوشی شیائومی باشیم.

روش‌های حل هنگ کردن گوشی شیائومی

روش‌های حل هنگ کردن گوشی های شیائومی

اولین موردی که در مورد گوشی های شیائومی بیشتر رخ داده، پر شدن حافظه ی رم دستگاه است. بطوریکه با آلارم های متعدد، این پیام را می رساند که حافظه ی داخلی سیستم، در حال پر شدن است و چنانچه خالی نگردد، دستگاه هنگ خواهد کرد. اگر پس از خالی کردن رم هم، نتوانستید مشکل را حل کنید، از روش های زیر می توانید استفاده کنید:

  • رفع هنگ کردن گوشی شیائومی به وسیله ی تنظیمات developer options
  • رفع هنگ کردن گوشی شیائومی از طریق تنظیمات امنیت گوشی
  • رفع هنگ کردن گوشی شیائومی پاک کردن حافظه پنهان
  • رفع هنگ کردن گوشی شیائومی ری استارت کردن گوشی
  • رفع هنگ کردن گوشی شیائومی با قرار دادن گوشی بر روی حالت ایمن

بیشتر بخوانید: قابلیت‌ها و ترفند‌های گوشی شیائومی

هنگ کردن poco f3

یکی از مشکلات شایع شیائومی سری poco و مخصوصا مدل های poco x3 و f3 ریست کردن یا هنگ کردن poco f3 و بالا نیامدن دستگاه می باشد که عمدتا مشکل از cpu و ram دستگاه می باشد که با ریبال کردن cpu و sd رم این مشکل حل می شود.

لازم به ذکر است که اگر cpu دستگاه ایراد داشته باشد، آن را نمی توان تعویض کرد. ولی اگر ram آن ایراد داشته باشد، امکان تعویض وجود خواهد داشت که تمامی این کارها جزء تعمیرات درجه سه می باشد که در دسته ی کارهای فوق تخصصی تعمیرات موبایل می باشد که در مجموعه ماناتل با داشتن تعمیرکاران متخصص و تجهیزات به روز کار تعمیر گوشی در کوتاه ترین زمان و با بهترین کیفیت انجام می شود.

تعمیر گوشی شیائومی در ماناتل پارس

مجموعه ماناتل پارس، برترین نمایندگی تعمیرات گوشی شیائومی در علاءالدین تهران محسوب می‌شود و شما با مراجعه به این مجموعه، می‌توانید به بهترین و متخصص‌ترین افراد در زمینه تعمیر گوشی شیائومی دسترسی داشته باشید. برای این کار کافی است به صفحه تماس با ما رفته و با شماره‌های مندرج در این صفحه تماس بگیرید.

دسته بندی دانستنی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود به سایت