انواع ال سی دی های گوشی

بازدید: 158 بازدید
انواع ال سی دی
5/5 - (1 امتیاز)

انواع LCD

امروزه با توجه به پیشرفت رو به جلوی تکنولوژی های مختلف، انواع متفاوتی از صفحه نمایش ها برای گوشی های هوشمند ارائه شده اند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع ال سی دی ها آشنا کنیم . چرا که قطعاً به هنگام خرید، به کارتان خواهد آمد.

TFT LCD

صفحه نمایش اکثر گوشی های ارزان قیمت و یا اندکی قدیمی، از TFT است. چرا که هزینه ساخت آن پایین می باشد. اما بزرگترین مشکل این صفحه نمایش ها، استفاده زیاد از باتری و همچنین عدم نمایش درست تصویر در نور مستقیم خورشید ( زاویه های مختلف دید) است.

Ips ال سی دی

این صفحه‌نمایش در مقایسه با نسل قبلی، هزینه ساخت بالاتری دارد. بنابراین در گوشی های رده بالاتر استفاده می شود. اما باید بدانید که کیفیت نمایشی بالاتر به همراه مصرف انرژی کمتری را نیز ارائه می دهد. به طوری که در آیفون ۴ یک نمونه از آن را شاهد بودید.

ال سی دی مقاومتی و خازنی

تکنولوژی ساخت صفحه نمایش های لمسی شامل دو دسته می شود. دسته اول از انواع ال سی دی ها، صفحه نمایش های لمسی مقاومتی است که به وسیله برخورد دو صفحه رسانه بهم، اتصال مدار را انجام داده و دستورالعمل ها را انتقال می دهند. دست دوم صفحه نمایش های لمسی خازنی که از طریق میدان الکتریکی قرار گرفته بین دو صفحه شیشه ای مانند، دستور ها را به مدار ارسال می کنند. البته این نوع دوم از نوع اول حساس تر بوده و دوام بالاتری هم دارد‌. در نوع اول گاهی نیاز به قلم نوری است تا بتوان در سطح مناسب، لمس ایجاد کرد.

Oled

این نوع صفحه نمایش که بسیار جدید هم می باشد، این روزها در بیشتر دستگاه ها قابل رویت است. در این نوع LCD ال سی دی، ۲ صفحه رسانای شیشه ای روی یکدیگر واقع شده اند و ماده ارگانیکی از پایه کربن، نوری را بین آنها ساطع می کند که روشنایی و رنگ آن در پالس های مختلف، متفاوت خواهد بود. کیفیت رنگ های نمایشی، سرعت بالا، روشنایی بالا و زاویه دید بهتر این صفحه نمایش را نسبت به سایر صفحه نمایش های ال سی دی برتری داده است.

Amoled

این صفحه‌نمایش همانند مدل oled خواهد بود. با در نظر گرفتن سرعت واکنش سریع تر و مصرف انرژی کمتر. بنابراین بیشتر گوشی های امروزی از این صفحه نمایش بهره می برند.

Super Amoled

همان صفحه نمایشی که بیشتر گوشی های پرچمدار امروزی به خصوص سامسونگ ها از آن بهره مند شده اند. در این نوع صفحه نمایش، صفحه لمسی خازنی با نمایشگر ادغام شده و در نتیجه صفحه نازک تری را ساخته که امروزه بخش زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است.

Retina

در وضوح تصویر 960×640 نمایشگر ips، هیچ پیکسلی به چشم انسان دیده نخواهد شد. در نتیجه، تصویری بسیار درخشان را خواهیم داشت. همانند آیفون ۴. ‌ رتینا نام همین صفحه نمایش به خصوص است.

Haptic-tactile

در این تکنولوژی بسیار جدید و نوپا، شما هنگام لمس صفحه، احساس فشار عکس را خواهید داشت که نشانه ای از تعامل صفحه نمایش با شماست. به نظر می‌رسد این قابلیت به خصوص در هنگام تایپ بیشتر قابل لمس باشد. ولی در حال حاضر این فناوری توسط نوکیا و بلک بری در مرحله تست به سر می برد. مطمئنا این مطلب انواع ال سی دی در جایی به کارتان خواهد آمد.
دسته بندی دانستنی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود به سایت