داغ شدن گوشی سامسونگ

بازدید: 135 بازدید
داغ شدن گوشی سامسونگ
4/5 - (2 امتیاز)

گوشی موبایل، صرفاً وسیله‌ای برای برقراری تماس و ارسال پیامک نیست؛ بلکه‌ امروزه تحت تاثیر پیشرفت‌های علمی، کالایی هوشمند به شمار رفته و در بسیاری از موارد، نقش رایانه همراه، دوربین و دستگاه ضبط صدا را ایفا می‌کند.

با وجود پیشرفت‌هایی که در حوزه تولید تلفن‌ همراه صورت گرفته است، گاهی اوقات شاهد بروز مشکلاتی مثل داغ شدن گوشی می‌باشیم؛ این مشکل حتی در برندهای مشهوری مانند سامسونگ نیز به چشم می‌خورد. هر چند که نام سامسونگ با گوشی‌های هوشمند پرکاربردی که طول عمر بالایی دارند، گره خورده است اما در هر حال این گوشی‌ها نیز نیاز به مراقبت داشته و به خصوص در مورد داغ شدن آنها باید گوش به زنگ باشیم.

شایان ذکر است که داغ شدن مداوم گوشی سامسونگ، ممکن است، به بخش‌های مختلف دستگاه آسیب زده و مشکلات فنی زیادی را به بار آورد؛ از این رو به محض بروز این مشکل باید آن را علت‌یابی کرده و به فکر راه چاره باشیم. برای کسب این دانش، لازم است که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ

دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ

بعضی وقت‌ها گوشی موبایل سامسونگ به دلیل استفاده بیش از حد داغ می‌شود؛ زیرا همان طور که گفتیم، امروزه وظایف زیادی به تلفن‌های همراه تحمیل شده است اما این تنها علت گرم شدن گوشی نیست. عوامل زیادی ممکن است، باعث داغ شدن دستگاه تلفن همراه شوند که برخی از آنها به راحتی قابل حل هستند؛ ولی گاهی اوقات داغ شدن گوشی، نشان دهنده مشکل مهمی است که باید هر چه زودتر توسط متخصص تعمیر گوشی سامسونگ برطرف گردد.

در واقع علت اصلی داغ کردن گوشی، مصرف بیش از حد باتری و سی‌پی‌یو است که به دلایل مختلفی رخ می‌دهد؛ البته یک سری عوامل محیطی نیز موجب ایجاد مشکل مطرح شده می‌گردند. در این قسمت، مهم‌ترین دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ را بیان می‌کنیم.

اجرای برنامه و بازی‌های سنگین

اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین، فشار زیادی به باتری و CPU وارد می‌کند؛ فعالیت زیاد این دو بخش، باعث گرم شدن گوشی می‌شود.

اجرای چندین اپلیکیشن به صورت همزمان

هنگامی اجرای هر اپلیکیشن، CPU، وارد عمل شده و کار پردازش را انجام می‌دهد. استفاده همزمان از چند برنامه به معنای کار کشیدن بیش از حد از CPU است؛ این مسئله موجب کندی گوشی و داغ شدن آن خواهد شد؛ بنابراین همیشه فقط اپلیکیشن مورد نیاز خود را باز نگهدارید.

کار کردن با گوشی در حداکثر روشنایی

شاید برایتان جالب باشد که زیاد بودن روشنایی صفحه نمایش نیز به داغ شدن گوشی منجر می‌شود؛ زیرا در این حالت فشار بیشتری به باتری وارد می‌آید.

بیشتر مطالعه نمایید: علت خاموش شدن گوشی سامسونگ a50

استفاده مداوم از اینترنت (به طور ویژه اینترنت گوشی)

روشن بودن اینترنت به مدت طولانی، شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل داغ شدن گوشی باشد؛ به خصوص اگر از از اینترنت دیتای گوشی استفاده کنید. هر گوشی، دارای برنامه‌هایی است که حتی در صورت بسته بودن، در پس زمینه فعال بوده و با وصل شدن تلفن به اینترنت، فعال می‌شوند.

لازم به ذکر است که استفاده از جی پی اس نیز میزان مصرف باتری را بالا برده، فعالیت CPU رو زیاد کرده و موجب گرم شدن گوشی می‌شود.

قرار گرفتن گوشی در معرض تابش مستقیم نور خورشید

قرار گرفتن گوشی در معرض تابش مستقیم نور خورشید، یکی از دلایل اصلی داغ شدن گوشی سامسونگ است

نور و گرمای شدید آفتاب، مهم‌ترین عامل محیطی آسیب‌زا برای گوشی موبایل به شمار می‌رود؛ از این رو توصیه می‌شود که به هیچ عنوان گوشی را در محل تابش نور آفتاب قرار ندهید؛ همچنین در مکان‌های بسیار گرم تا حد امکان از گوشی استفاده نکنید.

تماشای آنلاین فیلم

لازم به ذکر است که تماشای آنلاین فیلم نیز ممکن است، باعث داغ شدن گوشی شود؛ زیرا در این حالت مدت زمان استفاده از گوشی، طولانی می‌شود؛ علاوه بر این معمولاً در هنگام تماشای فیلم، نور و صدای گوشی را نیز افزایش می‌دهیم؛ همه این موارد در کنار هم باعث داغی دستگاه می‌گردند.

بنابراین توصیه می‌کنیم، فایل مورد نظر خود را دانلود کرده و پس از خاموش کردن اینترنت گوشی به تماشای آن بپردازید؛ با انجام این کار نه تنها از مصرف بیش از حد باتری و داغ شدن گوشی، پیشگیری کرده‌اید، بلکه میزان مصرف اینترنت را نیز کاهش داده‌اید.

استفاده از گوشی در حال شارژ شدن

عدم استفاده از گوشی در حال شارژ، یکی از توصیه‌های اکید محافظت از دستگاه تلفن همراه است؛ زیرا انجام این کار فشار مضاعفی به باتری دستگاه وارد کرده، باعث داغ شدن گوشی می‌شود و طول عمر باتری را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

بیشتر مطالعه نمایید: رفع مشکل آنتن دهی گوشی

قرار دادن گوشی در حال شارژ بر روی بالش

به منظور پیشگیری از داغ شدن گوشی سامسونگ، توصیه می‌شود که گوشی در حال شارژ بر روی یک سطح صاف و مناسب قرار گیرد. قرار دادن گوشی بر روی بالش، پتو یا هر ماده‌ای که از جنس پشم، پنبه و مواد عایق باشد، مانع خروج گرمای اضافه باتری در حال شارژ شده و باعث گرم شدن گوشی می‌شود.

رساندن شارژ باتری گوشی به 100 درصد

رساندن شارژ باتری گوشی به 100 درصد

شارژ کردن گوشی تا 100 درصد نه تنها ممکن است، موجب داغ شدن دستگاه شود، بلکه به باتری گوشی نیز آسیب زده و طول عمر آن را کاهش می‌دهد.

برای روشن‌تر شدن این مسئله، ظرفی را تصور کنید که قصد داریم، آن را با آب پر کنیم. در ابتدا که ظرف، کاملاً خالی است، معمولاً پر کردن آن با سرعت بیشتری پیش می‌رود؛ اما وقتی بخش اعظم آن پر شد، به منظور پیشگیری از سرریز شدن آب، باید سرعت کار را کم کنیم، در نتیجه پر شدن بخش انتهایی ظرف به کندی پیش می‌رود.

این مثال را می‌توان برای باتری گوشی، شبیه‌سازی کرد. در واقع زمانی که 80 درصد باتری گوشی، شارژ شده، کار شارژ شدن 20 درصد باقی مانده، کند شده و این مسئله، باتری دستگاه را تحت فشار قرار می‌دهد؛ بنابراین بهتر است، زمانی که شارژ باتری گوشی سامسونگ به 80 درصد می‌رسد، شارژر را از برق بکشیم.

اتصال مداوم به بلوتوث

استفاده طولانی مدت از بلوتوث گوشی و یا اتصال مداوم آن به بلوتوث، یکی دیگر از علت‌های قابل ذکر داغ شدن گوشی سامسونگ است.

استفاده از شارژهای فیک و تقلبی

استفاده از شارژر تقلبی، یکی از عوامل کاهش دهنده طول عمر باتری گوشی محسوب می‌شود؛ همچنین گاهی اوقات شارژر یک گوشی برای گوشی دیگر مناسب نیست.

لازم به ذکر است که اگر داغ شدن گوشی سامسونگ در هنگام شارژ کردن آن اتفاق می‌افتد، به احتمال زیاد شارژر یا کابل شارژ، خراب شده و باید آن را تعویض کنید؛ برای اطمینان از این مسئله کافی است، یک بار گوشی را با شارژر دیگری امتحان کنید.

ویروسی بودن گوشی

ویروسی بودن گوشی

یکی از مهم‌ترین دلایل داغ کردن گوشی که متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود، ویروسی شدن تلفن همراه است. اگر پس از دانلود و نصب یک برنامه جدید، متوجه شدید که گوشی شما بیش از حد گرم می‌شود؛ به احتمال قریب به یقین، منبع دانلود فایل، معتبر نبوده و باید هر چه سریع‌تر آن را از دستگاه خود پاک کنید. البته نصب آنتی‌ویروس، مطمئن‌ترین روش برای پیشگیری از این اتفاق است تا علاج واقعه پیش از وقوع کرد.

خراب شدن باتری

خراب شدن باتری، یکی دیگر از عواملی است که داغ شدن گوشی را در پی دارد؛ البته خراب بودن باتری نشانه‌های دیگری نیز دارد که از آن جمله می‌توان به خالی شدن سریع شارژ و خاموش شدن ناگهانی گوشی اشاره کرد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم و گرم شدن بیش از حد دستگاه به خصوص در هنگام شارژ، باید باتری خراب را تعویض کرد.

بیشتر مطالعه نمایید: خرابی باتری گوشی آیفون

استفاده از قاب‌های نامناسب

استفاده از قاب‌هایی که ضخیم و سنگین بوده و یا از جنس مواد عایق هستند، مانع خارج شدن گرمای گوشی شده و باعث داغ شدن آن خواهند شد.

ضربه دیدن گوشی

ضربه دیدن گوشی، ممکن است، فعالیت برخی قطعات آن را با مشکل مواجه کند و در نتیجه دستگاه، داغ شود؛ در نتیجه مراقبت از گوشی و استفاده از قاب مناسب از این جهت نیز اهمیت دارد و عدم توجه به این موضوع مهم، شاید موجب سوختگی ال سی دی یا شکستن ال سی دی گوشی شود.

عدم بروزرسانی اپلیکیشن‌های گوشی

تاکنون فکر کرده‌اید که چرا هر چند وقت یکبار شاهد انتشار نسخه جدیدی از اپلیکیشن‌ها می‌باشیم؟ علت اصلی این است که در آپدیت جدید اپلیکیشن‌ها، اشکالات نسخه‌های قبلی رفع شده‌اند؛ این ایرادات احتمالی نیز می‌توانند باعث داغ شدن گوشی شوند؛ بنابراین بروزرسانی منظم اپلیکیشن‌های تلفن همراه ضروری است.

عدم بروزرسانی سیستم عامل گوشی

عدم بروزرسانی سیستم عامل گوشی

علاوه بر اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های نصب شده بر روی تلفن همراه، گاهی اوقات عدم بروزرسانی سیستم عامل گوشی نیز باعث داغ شدن آن می‌گردد. عدم بروزرسانی سیستم عامل، تلفن همراه را کند کرده و فشار مضاعف به CPU گوشی وارد می‌کند. این موضوع به افزایش دمای گوشی منجر خواهد شد.

استفاده بیش از حد از دوربین گوشی

هنگام استفاده از دوربین، بخش‌های مختلف گوشی از جمله هارد، صفحه نمایش و لنز دوربین به طور هم‌زمان فعالیت می‌کنند؛ در نتیجه فیلم‌برداری و عکس‌برداری طولانی مدت با موبایل به ظرفیت زیادی نیاز دارد و موجب داغ کردن گوشی می‌شود.

بیشتر مطالعه نمایید: نمایندگی تعمیرات گوشی سامسونگ در جمهوری

نوسان جریان برق

داغ شدن گوشی سامسونگ، همیشه مسئله‌ای حاد نیست؛ گاهی اوقات، جریان برق، دچار نوسان شده و افزایش ناگهانی شدت آن، به داغ شدن گوشی در حال شارژ منجر می‌شود. در هر حال حواستان باشد که در هنگام قطع و وصل شدن جریان برق، گوشی را شارژ نکنید؛ همچنین در صورت قطعی برق، گوشی در حال شارژ را از پریز خارج کنید.

روش‌های حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ

روش‌های حل داغ شدن گوشی سامسونگ

با مطالعه موارد گفته شده و رعایت یک سری نکات، می‌توان تا حد زیادی از داغ شدن گوشی سامسونگ جلوگیری نمود. همچنین در بسیاری از موارد رفع علت بروز مشکل، داغی گوشی را برطرف می‌کند تا نیازی به مراجعه به متخصص تعمیر گوشی نداشته باشید. در ادامه به منظور تکمیل مبحث، برخی از مهم‌ترین روش‌های حل داغ شدن گوشی سامسونگ را متذکر می‌شویم.

خارج کردن قاب نامناسب

خارج ساختن قاب گوشی، اولین کاری است که باید پس از داغ شدن آن صورت گیرد؛ در برخی موارد، عدم استفاده از قاب نامناسب، مشکل را به طور کامل حل می‌کند. در اینجا لازم است خاطرنشان شود که به کار بردن قاب باکیفیت و استاندارد نه تنها باعث داغی گوشی نمی‌شود؛ بلکه از آن در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند.

کاهش روشنایی نمایشگر گوشی

تنظیم میزان روشنایی نمایشگر گوشی از ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین کارهایی است که برای پیشگیری و رفع داغ شدن گوشی سامسونگ، ضروری به نظر می‌رسد.

بیشتر مطالعه نمایید: روشن نشدن گوشی شیائومی

بستن اپلیکیشن‌های بلا استفاده

بستن اپلیکیشن‌های بلا استفاده در حال اجرا، کاری است که همیشه باید برای مراقبت از گوشی خود انجام دهید؛ همچنین بهتر است، به منظور بهبود عملکرد و افزایش عمر گوشی، حتی‌الامکان از قابلیت‌های غیر ضروری تلفن (مثلاً استفاده از تصویر پس زمینه متحرک) استفاده نکنید تا دستگاه، بیش از حد گرم نشود.

خاموش کردن بلوتوث و wifi در صورت عدم نیاز

خاموش کردن بلوتوث و wifi در صورت عدم نیاز

بلوتوث دستگاه تلفن همراه، جز در مواقع لزوم، نباید روشن باشد؛ این مسئله در مورد wifi، اینترنت گوشی، جی پی اس و مواردی از این قبیل نیز صدق می‌کند؛ علاوه بر این بهتر است، حتی‌الامکان از اینترنت 3G برای گوشی استفاده نشود؛ زیرا امواج آن در مقایسه با اینترنت 4G و بالاتر، انرژی زیادی دارند که منجر به مصرف زیاد باتری و گرم شدن گوشی می‌گردند.

نصب آنتی ویروس

اگر با وجود رعایت نکاتی مثل عدم استفاده طولانی مدت از دوربین و بروزرسانی اپلیکیشن‌ها هنوز هم گوشی شما داغ می‌شود، احتمالاً ویروس دارد؛ با نصب یک آنتی ویروس مناسب، می‌توانید، این مشکل را حل کرده و از داغ شدن گوشی جلوگیری نمایید. ناگفته نماند که علاوه بر ویروس‌های معمولی باید مراقب بدافزارها نیز باشید.

استفاده از شارژهای اصلی

همیشه از کابل و شارژر اصلی گوشی استفاده نموده و در صورت خرابی شارژر اولیه، مراقب محصولات فیک و تقلبی باشید.

خالی کردن حافظه کش گوشی

برای حل مشکل داغ شدن گوشی، پس از انجام کارهای بالا، حافظه کش دستگاه را خالی کنید؛ برای انجام این کار می‌توان از نرم‌افزار Junk Cleaner استفاده نمود.

سوالات متداول داغ شدن گوشی سامسونگ

داغ شدن گوشی سامسونگ می‌تواند علل مختلفی نظیر اجرای برنامه‌های سنگین، کار کردن با حداکثر روشنایی گوشی، استفاده مداوم از اینترنت گوشی و … داشته باشد. ما در این مقاله 19 دلیل مهم داغ شدن گوشی سامسونگ را مورد بررسی قرار دادیم

داغ شدن گوشی می‌تواند دو مشکل مهم را به وجود آورد؛ مشکل اول کند شدن گوشی است که قطعا اتفاق ناخوشایندی محسوب می‌شود. مشکل دوم که خطرآفرین نیز خواهد بود، احتمال نشتی باتری و آتش گرفتن گوشی می‌باشد.

بسیاری از ایرادات منجر به داغ شدن گوشی بدون نیاز به کمک فرد متخصص قابل رفع است اما اگر با انجام اقدامات لازم برای رفع داغ شدن گوشی، همچنان مشکل پابرجا بود، بهتر است از یک متخصص تعمیر گوشی سامسونگ کمک بگیرید.

رفع داغ شدن گوشی سامسونگ با ماناتل

رفع داغ شدن گوشی سامسونگ با ماناتل

در این مقاله به بیان دلایل اصلی داغ شدن گوشی سامسونگ پرداخته و توضیحاتی در خصوص حل این مشکل ارائه دادیم اما گاهی اوقات پس از اقدامات لازم، همچنان مشکل مطرح شده باقی می‌ماند؛ در این شرایط بهتر است مشکل یاد شده را با یک متخصص تعمیر گوشی سامسونگ در میان بگذارید.

ماناتل به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های گارانتی و تعمیرات موبایل علی الخصوص گوشی‌های سامسونگ به شمار می‌رود و به جهت برخورداری از متخصصان زبده و باسابقه، می‌تواند تمامی ایرادات تلفن‌های همراه اعم از ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری را به بهترین شکل و در اسرع وقت برطرف سازد.

شایان ذکر است که برای دریافت خدمات مورد نیاز نظیر رفع داغ شدن گوشی سامسونگ و یا دیگر مشکلات اینچنینی، نیاز به مراجعه حضوری نیست؛ زیرا مجموعه ماناتل برای رفاه بیشتر مشتریان خود، خدمت ویژه سرویس رایگان تحویل و ارسال کالا را ارائه می‌دهد. پیک ماناتل گوشی همراه شما را درب منزل تحویل گرفته و رسید می کند، پس از طی زمان لحاظ شده جهت تعمیر، کالای شما درب منزل تحویل داده می‌شود.

درصورت نیاز به دریافت خدمات از ماناتل، کافی است در فرم درخواست خدمات، اطلاعات لازم را وارد نمایید. پس از وارد نمودن اطلاعات، واحد پشتیبانی ماناتل با شما تماس خواهد گرفت.

دسته بندی دانستنی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود به سایت