دلایل ضعف در آنتن دهی گوشی همراه

بازدید: 175 بازدید
آنتن دهی گوشی
Rate this post

آنتن دهی

از آنجایی که دسترسی خوب به آنتن دهی، برای همه ی افراد در هر جایی، واجب و ضروریست، بررسی مشکلات ضعف آنتن دهی، از نکات مهمی است که تصمیم گرفتیم در این مقاله به آن بپردازیم. هرچند که برخی اپراتورها کدهایی را جهت تقویت آنتن دهی ارائه داده اند. اما تجربه نشان داده که این کدها چندان هم کارایی نداشته اند. هنوز هم روش هایی همچون رفتن به طبقات بالاتر یا نزدیک شدن به پنچره ها، به دلیل رفع موانع سر راه سیگنال ها، نتیجه ی بهتری در پی خواهد داشت. با ما باشید با روش های پیشنهادی رفع مشکل ضعف آنتن دهی. مطلب مرتبط: رفع مشکل آنتن دهی

روش های رفع مشکل آنتن دهی گوشی همراه

بروز رسانی نرم افزارها
خواهشا پیام های بروز رسانی ای که روی گوشیتان دریافت می کنید را جدی بگیرید. چرا که بروزرسانی نرم افزارها یا حتی سیستم عامل گوشیتان، در کیفیت آنتن دهی تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. حتی اگر پیام را دریافت نکرده اید، هرچند وقت یکبار به بخش تنظیمات رفته و به روزرسانی ها را بصورت دستی انجام دهید.

حتما سرویس های غیر فعال را خاموش کنید

سرویس هایی همچون بلوتوث، وای فای ، nfc و … معمولا روی اکثر گوشی ها روشن هستند (حتی در زمانی که کاربردی ندارند). این سرویس ها، پهنای باند را جهت برقراری تماس و ارسال پیام روی سرویس های خودشان، اشغال می نمایند و درنتیجه پهنای باند شبکه جهت برقراری تماس ها محدودیت پیدا می کند. بنابراین در زمانیکه نیازی به این سرویس ها ندارید، آنها را خاموش کنید تا آنتن دهی گوشی همراه شما، تقویت گردد.

اپراتور شبکه را بصورت دستی انتخاب کنید

در گوشی های اندرویدی، شما می توانید شبکه ی موبایل را بصورت دستی انتخاب نمایید. به این صورت که با اسکن کردن، براحتی شبکه های اطراف را در لیست داشته و می توانید سیگنال قوی تر را برگزینید. برای انجام این کار، به منوی تنظیمات مراجعه کرده، گزینه ی یافتن شبکه های موبایل و سپس گزینه اپراتور های شبکه را انتخاب نمایید. در نهایت آن اپراتوری که سیگنال قوی تری دارد (در آن منطقه) را انتخاب کنید تا آنتن دهی گوشی همراه شما قوی تر گردد.

بررسی وضعیت سیم کارت روی گوشی همراهتان

چنانچه آنتن دهی گوشی شما ضعیف شده است، می توانید سیم کارت خود را درآورده و مجددا در اسلات جا بزنید. گاهی ممکن است حس کنید که سیم کارتتان بدرستی در اسلات قرار نمی گیرد و لق میزند. در این شرایط بایستی اسلات خود را تعویض نمایید که معمولا این کار توسط تعمیرکاران به هنگام تعمیر گوشی انجام می گیرد. اگر مشکل از اسلات گوشی شما نبود، به سیم کارتتان نگاه کنید که چقدر از عمر آن می گذرد. گاهی برخی سیم کارت های قدیمی با آنتن های مخابراتی جدید سازگاری مناسب را ندارند. گاهی هم گرد و غبار نشسته روی سیم کارت، مانع آنتن دهی درست آن خواهد شد. در این شرایط با پد الکلی سیم کارت خود را تمیز نموده و مجدد آن را تست نمایید. پس از تست این احتمالات، اگر هنوز هم مشکل پابرجاست، در اولین فرصت سیم کارت خود را تعویض نمایید.

تنظیم شبکه ی G بصورت دستی

هر کدام از شبکه های G3، G4 و G5 سیگنال های متفاوتی را از دکل های مخابراتی دریافت می نمایند که البته این روزها، بیشتر اپراتورهای تلفن همراه، G5 را بصورت پیش فرض ارائه می دهند. اما لازم است بدانید که انتخاب شبکه ی G، بستگی به مدل گوشی شما دارد و بایستی مناسب ترین گزینه را روی آن اعمال نمایید. به این ترتیب، آنتن دهی بهتری را تجربه خواهید کرد.

بردن گوشی روی حالت پرواز و خارج کردن آن

باید بگوییم که طبق آمارها، کاربردی ترین روش جهت تقویت سیگنال آنتن دهی گوشی، خاموش و روشن کردن حالت airplane mode می باشد . چرا که با انجام این کار، اتصال به آنتن مخابرات و اینترنت، رفرش می شود و همین امر موجب تقویت سیگنال آن می گردد. بنابراین به محض برخورد با مشکل ضعف آنتن دهی، حدود 30 ثانیه در حالت پرواز صبر نموده و مجددا از این حالت خارج نمایید. امیدواریم مشکل شما با این کار، رفع گردد.

ریست فکتوری

چنانچه کلیه ی روش های ذکر شده در بالا را تست و بررسی کرده و مطمئن شدید که مشکل از گوشی همراه شماست، مجبورید به سراغ ریست فکتوری بروید تا تمامی اطلاعات روی گوشی شما به وضعیت روز اولی که خریدید، بازگردد. البته ناگفته نماند که با این کار، کلیه ی اطلاعات روی گوشی شما از بین خواهد رفت (حتی اپ ها). بنابراین حتما پیش از انجام این کار، از اطلاعات روی گوشی خود بک آپ تهیه فرمایید.
بنابراین، روش های رفع مشکل آنتن دهی را با هم لیست می کنیم:
نزدیک شدن به پنجره یا رفتن به طبقات بالاتر (رفع موانع سیگنال ها)
خاموش کردن سرویس هایی همچون وای فای، بلوتوث، NFC و … (جهت از بین بردن محدودیت سیگنال)
بروزرسانی اپ های روی گوشی همراه
خاموش و روشن کردن حالت پرواز گوشی جهت تقویت سیگنال ( کاربردی ترین روش)
با توجه به تمامی نکات و روش های ارائه شده، چنانچه نیاز دارید گوشی خود را تعمیر کنید، شرکت ماناتل پارس با بیش از 20 سال سابقه درخشان (بعنوان وارد کننده رسمی قطعات آیفون، سامسونگ و شیائومی) آماده ی ارائه ی خدمات گارانتی و تعمیر گوشی آیفون، تعمیر گوشی سامسونگ و تعمیر گوشی شیائومی به شما عزیزان می باشد.
دسته بندی دانستنی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود به سایت