تعمیر تاچ گوشی همراه

بازدید: 145 بازدید
تاچ گوشی
Rate this post

تاچ گوشی همراه

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که با لمس صفحه ی گوشیتان، هیچ حرکتی و عکس العملی اتفاق نیفتاده یا یک بخشی از صفحه نمایش گوشی شما کار نکند یا حروف را جا به جا بزند. در همچین شرایطی، این فرض پیش می آید که صفحه تاچ گوشی شما خراب شده است. با ما باشید با ارائه ی برخی از راه حل های این موضوع. البته پیش از این قدم، باید به بررسی علت این امر بپردازیم.
مطلب مرتبط: گیر کردن گوشی روی لوگو

علت از کار افتادن تاچ گوشی

حتما تجربه کرده اید که ناگهان گوشیتان از دستتان رها شده و صفحه نمایش آن دچار ضرب دیدگی شود. گاهی هم ممکن است توسط بچه ها با وسایل مختلف، دچار خراش گردد. در چنین شرایطی دیگر تاچ گوشی بخوبی کار نخواهد کرد. بنابراین بایستی صفحه ی شیشه ای روی تاچ را تعویض نمایید. یادتان باشد همیشه به محض خرید گوشی، محافظ صفحه را نیز خریداری نمایید. چرا که ممکن است با همان ضربه خوردگی اول، راهی گارانتی و تعویض قطعه گردد. اگر بخواهیم در چند مورد دلایل از کار افتادن تاچ گوشی را بیان کنیم، شامل موارد زیر می شود:
1. جابجایی دیجیتایزر به دلیل ضربخوردگی
2. قطع شدن اتصال دیجیتایزر به مادربرد به دلیل افتادن یا ضرب دیدن
3. خراش برداشتن ( ترک برداشتن تاچ)
4. شاید باورتان نشود. اما اگر گرد و غبار یا حتی مو هم می تواند عملکرد تاچ را دچار اختلال کند.

مطلب مرتبط: خرابی هارد گوشی

توصیه هایی جهت مراقبت از تاچ گوشی

• استفاده از محافظ صفحه که پیش تر گفتیم.
• استفاده از قاب گوشی ( دور قاب نرم باشد).
• خواهشا گوشی خود را از سمت صفه نمایش روی سطوح سخت قرار ندهید. چرا که حتی گرد و غبار روی آن ها، می تواند صفحه را دچار خراش نماید. با ما باشید با روش های رفع این مشکل.

راه های رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی :

اولین چیزی که به محض مواجه شدن با مشکل کار نکردن گوشی می بایستی انجام دهید، آزاد کردن فضای رم گوشیست. چنانچه از نرم افزار های مخصوص بهینه سازی فضای رم استفاده نمایید، سرعت دستگاه شما نیز ارتقاء خواهد یافت.
ریست کردن نیز می تواند روش خوبی جهت رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی باشد. بطوریکه با این کار، اپ های باز، بسته شده و فضای رم، آزادسازی خواهد شد. (نگهداشتن دکمه ی پاور و انتخاب گزینه ی (restart)).
شما می توانید به وسیله ی یک اپلیکیشن حتی ماشین حساب، تمام قسمت های یک صفحه نمایش را تست نمایید. بطوریکه با کلیک کردن روی دکمه های مختلف و حتی چرخاندن صفحه نمایش، متوجه قسمت خرابی تاچ گوشی شوید. بجز ماشین حساب، اپ نقشه هم جهت تست ، بسیار خوب خواهد بود. چرا که به تعمیر کار گوشی کمک بسیاری خواهد کرد.
کالیبره کردن گوشی های اندرویدی با اپ touch screen calibration
راه آخر: مراجعه به یک متخصص کار آزموده و خبره.
مطالب مرتبط:
فلش کردن موبایل
تعمیر نرم افزار گوشی
نجات گوشی در آب رفته
تعمیر گوشی آیفون
تعمیر گوشی سامسونگ
دسته بندی دانستنی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود به سایت