ریست گوشی و روش های انجام آن

بازدید: 159 بازدید
ریست گوشی سامسونگ
Rate this post

ریست گوشی

شاید گاهی برایتان پیش آمده باشد که به هنگام کار با گوشی همراه خود، متوجه کندی بیش از حد یا هنگ کردن آن شوید. در چنین مواقعی حتما به این فکر می کنید که چقدر اطلاعات حجیم و به درد نخور و پراکنده روی این گوشی خود دارید که مدتهاست نتوانسته اید آنها را حذف کنید. در همچین مواقعی، بهترین کار ریست گوشی می باشد. چرا که با انجام آن، سیستم عامل گوشی شما نو شده و نفسی خواهد کشید. البته با در نظر گرفتن اینکه تمامی اطلاعات شما از بین خواهد رفت. بجز اطلاعات ذخیره شده روی حافظه ی داخلی (رم گوشی). در واقع با انجام ریست فکتوری، تمامی مشکلات ریز دست و پا گیر و عصبی کننده ی گوشی همراه شما از بین خواهد رفت. و وضعیت گوشی به روز اول خود باز خواهد گشت. برای ریست کردن گوشی های مختلف، راه های متلفی وجود ارد. مثلا ریست کردن سامسونگ با ایفون کاملا متفاوت خواهد بود. در واقع گوشی های اندرویدی از روش های مشابهی جهت ریست کردن بهره می برند و گوشی های ایفون به شکلی متفاوت و بخصوص ریست خواهند شد. در این مقاله قصد داریم تا ریست کردن گوشی های سامسونگ را بررسی نماییم. با ما باشید با ادامه این مقاله.

ریست سامسونگ

در این مقاله قصد داریم تا روش ریست سامسونگ را بررسی نماییم که البته در بسیاری از برندهای مشابه نیز به همین ترتیب انجام خواهد شد. در واقع در مواقعی که گوشی شما روی یک صفحه هنگ می ماند و دکمه های لمسی اثر انگشت پاسخی نمی دهند، بایستی به سراغ ریست فکتوری رفت تا بتونا یکبار دیگر گوشی های همراه را به تنظیمات کارخانه بازگرداند. با این کار سیستم عامل دوباره نو خواهد شد. البته بایستی پیش از اقدام کردن، نکات مهمی را در نظر گرفت. تمامی اطلاعات گوشی شما از بین خواهد رفت.( لزوم تهیه بک آپ) جهت انجام بک آپ روی تنظیمات رفته و گزینه ی back up and reset را انتخاب کرده و back up my data را بر می گزینیم. البته نگفته نماند که جهت استفاده از بک آپ، باید به ایمیل و رمز گوگل خود دسترسی داشته باشید. اکنون نوبت به بررسی نحوه ی انجام ریست سامسونگ می رسد. با ما همچنان همراه باشید.

نحوه ی انجام ریست سامسونگ

زمانی که گوشی همراه خود را برای اولین بار راه اندازی نمودید، گوگل می گوید که به طور خودکار از اطلاعات شما بک آپ تهیه خواهد نمود. بنابراین با انجام ریست فکتوری یک راه دیگر هم جهت بازگردانی اطلاعات وجود دارد. دستور العمل پیش رو، مناسب تمامی تبلت های گلکسی نوت و گلکسی تب و همین طور گوشی های سری اس خواهد بود که از اندروید 7و 8 پشتیبانی می نمایند.
به قسمت تنظیمات بروید. به بخش دسته بندی مراجعه کرده و سپس انگشت خود را بالا بکشید و روی general management کلیک نمایید. سپس انتخاب گزینه ی reset در آن صفحه، گزینه ی factory data reset را برگزینید. در نهایت انتخاب reset data یا reset روی delete all ضربه بزنید. پس از گذشت یک تا دو دقیقه، با صفحه ی بازیابی اطلاعات مواجه خواهید شد. در این مرحله گزینه ی wipe data / factory reset را از طریق دکمه ی کم کردن صدا و سپس پاور انتخاب نمایید. در صفحه ی اخطار، دکمه ی کم کردن صدا را نگهدارید تا گزینه ی yes نمایان شود. دکمه پاور را مجدد بفشارید. با نمایان شدن پیغام raboot system now دکمه پاور را فشرده تا گوشی مجدد راه اندازی شود.
با توجه به تمامی نکات آموزش داده شده در این مقاله، چنانچه فکر می کنید نیاز به تعمیر گوشی خود دارید، ماناتل پارس به عنوان وارد کننده رسمی قطعات با کیفیت آیفون، سامسونگ و شیائومی، می تواند در زمینه ی تعمیر و گارانتی گوشی های همراه در خدمت شما عزیزان باشد.
تعمیر گوشی آیفون
تعمیر گوشی سامسونگ
دسته بندی دانستنی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “ریست گوشی و روش های انجام آن”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود به سایت