شارژ نشدن گوشی

بازدید: 139 بازدید
شارژ نشدن گوشی
Rate this post

شارژ نشدن گوشی

مشکل شارژ نشدن گوشی از جمله مشکلاتی است که هر یک از ما حتما حداقل یک بار آن را در زندگی خود تجربه کرده است. چنانچه گوشی شما در این زمان دچار این مشکل شده، نگران نباشید. با ما باشید با پیدا کردن علت این امر.

علت شارژ نشدن گوشی

اولین قدم این است که پریز برقی که استفاده می کنید را عوض کنید. از پریز یا سه راهی دیگری استفاده نمایید. حتی گاهی ممکن است به اشتباه گوشی خود را به پریز تلفن زده باشید یا سه راهی شما خراب باشد. دومین قدم جهت پیدا کردن مشکل، چک کردن آداپتور شارژر می باشد. اگر این امکان برای شما وجود دارد با یک آداپتور دیگر عمل شارژ گوشی خود را مجدد تست کنید. زیرا خیلی اوقات علت شارژ نشدن گوشی، خرابی آداپتور شارژر است. سومین قدم در صورت به نتیجه نرسیدن دو قدم اول، بررسی سالم بودن کابل شارژ است که نباید دچار خوردگی یا پارگی شده باشد. چرا که امکان قطعی یا اتصالی برق در آن وجود خواهد داشت. بنابراین کابل خود را با یک کابل دیگر تعویض نموده و تست نمایید. چهارمین قدم، بررسی تمیز بودن پورت شارژر گوشی است. چرا که گاهی اوقات به دلیل رسوبات گرد و غبار یا مواد غذایی همچون چربی، پورت شارژ به درستی روی کابل قرار نمی گیرد و در نتیجه اتصال برقرار نمی شود. در این قدم حتی لق شدن سوکت شارژر هم می تواند دلیل عدم اتصال باشد.

راههای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی

فورس ریستارت کردن گوشی

قدم بعدی استفاده از عمل فورس ریستارت است که در برخی شرایط انجام آن به راحتی مشکل شارژ نشدن باتری را برطرف خواهد کرد. برای گوشی های اندرویدی عموماً نگه داشتن همزمان دکمه های پاور و هوم عمل فورس ریستارت را انجام می دهد. اما در برخی گوشی ها دکمه های متفاوتی خواهد داشت. بنابراین حتماً قبل از انجام آن، مدل گوشی خود را سرچ نمایید.

خاموش کردن گوشی

در این قدم گوشی خود را خاموش نموده و برای مدت ۲ دقیقه تامل فرمایید. سپس آن را به شارژ وصل کرده و رهایش کنید. به احتمال قوی خودش پروسه ی شارژ را آغاز خواهد نمود. پس از شارژ کامل، دکمه پاور را زده تا گوشی روشن شود.

آپدیت سیستم عامل

اگر مدت زمان زیادی است که سیستم عامل گوشی خود را آپدیت نکرده اید، خود این امر می‌تواند دلیل شارژ نشدن گوشی شما باشد.

تعویض باتری

چنانچه هیچ یک از روش های بالا جواب نداد، دیگر قطعاً مشکل از باتری است که باید تعویض شود. بنابراین برای بررسی دقیق و مطمئن پیشنهاد می کنیم گوشی خود را نزد یک متخصص تعمیر گوشی ببرید.
دسته بندی دانستنی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود به سایت