مراقبت از باتری گوشی

بازدید: 144 بازدید
مراقبت از باتری گوشی
Rate this post

مراقبت از باتری گوشی

مقدمه
با توجه به این نکته که این روزها با وجود غیر قابل تعویض بودن باتری گوشی های هوشمند، نگهداری از آن ها بسیار اهمیت یافته است. در این مقاله سعی داریم تا هر آنچه در رابطه با مراقبت از باتری گوشی نیاز است را برای شما گرد آوریم. با ما باشید با روش های مراقبت و نگهداری باتری موبایل.

روش های نگهداری و مراقبت از باتری گوشی:

در گذشته با خراب شدن باتری گوشی، امکان تعویض آن وجود داشت. اما این روزها گوشی های جدید، باتری های غیر قابل تعویض را با خود حمل می کنند که در نتیجه توجه به نکات زیر برایتان بسیار کارآمد خواهد بود.
شارژ گوشی را بین 30 تا 80 درصد نگهدارید.
اینکه گفته میشد صبر کنید تا شارژ باتری خالی شود و سپس به شارژ بزنید، در مورد باتری های اسیدی گذشته بوده . نه باتری های لیتیومی امروزی. بنابراین در مورد باتری های امروزی، اگر بتوانید شارژ باتری گوشی خود را بین 30 تا 80 درصد نگهدارید، در طول عمر باتری، کمک شایانی کرده اید.
از شارژ کردن در زمان طولانی دست بردارید
چنانچه از آن دسته از افرادی هستید که گوشی خود را شب تا صبح به شارژ می زنید، باید به شما بگوییم که این کار، کاملا اشتباه است و پس از گذشت اندک زمانی، ممکن است نه تنها باتری، بلکه کل گوشی دچار اختلال عملکرد شود. بنابراین در لحظه ای که شارژ گوشی شما به 100 درصد رسید، اتصال را قطع نمایید.
روش های افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل
گرما و سرمای بیش از حد می تواند به باتری آسیب وارد کند. اجتناب از شارز کردن گوشی در حالت شارز صفر و شارژ صد (نگذارید به شارژ صفر یا صد برسد) انجام کارهای سنگین در هنگام شارژ گوشی، ضربه ی شدیدی به عمر باتری وارد می آورد. در هنگام شارژ، نور صفحه و زمان قفل صفحه را بالا ببرید. هم چنین از بازی کردن با گوشی در حالت شارژ جدا خودداری فرمایید. ضمنا اگر بتوانید از شارژر مختص گوشی خود استفاده کنید، خیلی بهتر خواهد بود. زمانیکه گوشی شما در شارژ برق است و شما همزمان در حال بازی هستید، فرآیند شارژ باتری گوشی دچار اختلال ولتاژ می شود و در نهایت باتری داغ خواهد کرد.
دمای بالا دشمن باتری گوشی
اگر می خواهید باتری گوشی شما عمر خوبی داشته باشد، لطفا در دمای 20 تا 30 درجه سانتی گراد از آن نگهداری کنید. با این شیوه، حتی بعد از یکسال، باتری قادر خواهد بود 80 درصد شارژ اولیه را حفظ نماید. هم چنین اگر این فلسفه ی شارژ جزئی را هم در نظر بگیرید و رعایت فرمایید، عمر باتری بیشتر از این میزان خواهد شد. پس دو نکته: شارژ صد درصد و گرما می توانند به باتری گوشی شما آسیب وارد نمایند. سایر نکات نگهداری از باتری موبایل به هنگام شارژ، قاب گوشی را خارج نمایید. عدم شارز کردن گوشی در محیط گرم قرار دادن گوشی در حالت پرواز به هنگام شارژ شدن

روش شارژ باتری نو

ابتدا گوشی خود را به مدت 3 ساعت به شارژ زده، نیم ساعت استراحت دهید و دوباره 3 ساعت شارژ کنید. در پایان هم 2 ساعت مازاد به شارژ بزنید. به این ترتیب باتری گوشی شما آماده ی استفاده خواهد بود.
چنانچه این مطلب برای شما مفی بوده، می توانید از مطلب علت شارژ نشدن گوشی نیز دیدن فرمایید. و چنانچه می خواهید از ایرپاد پرو 2 بدانید، کلیک کنید.
دسته بندی دانستنی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود به سایت