سوختگی ال سی دی

بازدید: 208 بازدید
سوختگی ال سی دی
Rate this post
سوختگی ال سی دی lcd همیشه بصورت از کار افتادن کامل صفحه نمایش و سیاه شدن صفحه گوشی نخواهد بود. گاهی نمایش یک خط رنگی نا متعارف روی صفحه نمایش، سایه افتادن روی صفحه و حتی تغییر رنگ صفحه، می تواند علائمی از سوختگی ال سی دی باشد. در این جا به بررسی علائم پیکسل سوختگی می پردازیم: پیش از این ها، بهتر است ابتدا به بررسی تفاوت بین تاچ و ال سی دی پرداخت. چرا که هنوز عده ی زیادی از افراد، تفاوت بین تاچ و ال سی دی را نمی دانند. بنابراین با ما باشید با تعریف ال سی دی و تاچ.
بیشتر بخوانید: انواع ال سی دی گوشی
تاچ گوشی

تاچ گوشی
دیجیتایزر، صفحه ای شیشه ای و بسیار حساس به فشار می باشد که در زیر گلس صفحه نمایش موبایل واقع شده و در واقع هرآنچه کاربر به وسیله ی لمس صفحه دستور می دهد را به مدار گوشی می رساند. این بخش تاچ اسکرین نمایشگر نام دارد که افراد غیر متخصص و متخصص آن را تاچ گوشی، تاچ ال سی دی، و یا تاچ نمایشگر صدا می زنند.

علاوه بر این ها، این بخش دارای یک سوکت نیز می باشد که به برد اصلی متصل شده . به این صورت، اطلاعات دریافتی از سمت کاربر را به مدار روی گوشی منتقل می نماید.

ال سی دی گوشی
ال سی دی گوشی در واقع لایه ای پایین تر از تاچ می باشد. به بیانی دیگر تاچ گوشی روی ال سی دی سوار شده است. در حقیقت این دو قطعه، کاملا جدا از هم می باشند. اما ناگفته نماند که این موضوع در مورد گوشی های قدیمی تر صدق می کند. در بیشتر گوشی های امروزی، تاچ و ال سی دی با هم ادغام شده و درون یک فریم قرار گرفته اند. یه زمانی تمام صفحه نمایش ها از نوع ال سی دی بودند. در حالیکه امروزه نمایشگرهای Amoled و Super Amoled پا به بازار گوشی های همراه گذاشته اند که از نظر کیفیت نسبت به ال سی دی ها پیشرفت بسیاری داشته اند. اما هنوز هم بسیاری از افراد و حتی تعمیرکاران نمایشگر گوشی را ال سی دی یا تاچ ال سی دی می نامند. علاوه بر نکات گفته شده، ال سی دی در پشت خود، یک لایه نور بک گراند دارد که با ال سی دی بصورت یک قطعه مشترک بفروش می رسد. مجموع ال سی دی و این لایه ، باهم یک نمایشگر را ساپورت می نمایند.
بیشتر بخوانید: ال سی دی سامسونگ

علائم پیکسل سوختگی

علائم پیکسل سوختگی به گونه های مختلفی می تواند بروز کند که در زیر تک تک آنها را باهم بررسی خواهیم کرد:

سیاه شدن پیکسل ها:

گاهی نقاطی روی صفحه نمایش گوشی بحالت سیاه دیده می شوند که در اکثر مواقع هم راهی برای رفع آنها وجود ندارد. چرا که نشانی از سوختن کامل آن پیکسل هاست. اما اگر در شرایطی تعمیرکار متوجه شود که پیکسل ها کامل نسوخته اند، می تواند با تحریک دائمی پیکسل ها از بروز سوختگی کامل در آنها پیشگیری کند و آن ها را مجدد زنده نماید. هرچند که پیکسل های ضعیف شده نیز، پس از اندک زمانی خواهند سوخت. ولی حداقل هزینه کردن برای سوختگی ال سی دی را می توان به زمانی دیگر موکول کرد. نقطه ای دچار پیکسل سوختگی شده، هیچ رنگی را نشان نخواهد داد. در برخی اوات با شکستن ال سی دی گوشی نیز این مشکل پدیدار می‌شود.

سایه افتادن روی صفحه گوشی:

در این وضعیت شما حالتی شبح مانند یا روح مانند را روی صفحه ی گوشی می بینید که هرچه رنگ پس زمینه ی گوشی روشن تر باشد، بروز این مشکل را راحت تر متوجه خواهید شد. بطوریکه در یک بک گراند سفید به طور واضح قابل رویت خواهد بود. این مورد از رایج ترین علائم سوختگی ال سی دی می باشد که تصویری سایه مانند بطور دائم روی تمام صفحات دیده می شود. برخی گوشی ها بیشتر از بقیه به این مشکل دچار شده اند. برخی گوشی های سامسونگ همانند گلکسی S8، S8 Plus، گلکسی S9 و S9 Plus، گلکسی S10 و S10 Plus، گلکسی نوت 8، نوت 9 و نوت 10 ، از مدل هایی هستند که بروز این مشکل در آنها بیشتر از بقیه مدل ها گزارش شده است.
مطالعه بیشتر : آیفون 14 پرو

تغییر کردن رنگ ها روی صفحه گوشی:

گاهی پیکسل سوختگی (سوختگی ال سی دی) بصورت رنگی خود را نشان می دهد. به این صورت که بخشی از صفحه نمایشگر، رنگهایی تیره تر از جاهای دیگر را نشان می دهد. علت این موضوع در واقع عدم توانایی تاچ جهت تولید نور مناسب است که خود نشانه ای از پیکسل سوختگی تاچ ال سی دی می باشد. این فقط یک حالت از بروز این مشکل است. حالت دوم هم مربوط به شرایطی است که بخشی از صفحه نمایش به یک رنگ همانند رنگ قرمز تمایل نشان می دهد که این هم خود نشانه ای از پیکسل سوختگیست و ناشی از عدم توانایی پیکسل ها در تولید روشنایی و نور می باشد.

نمایان شدن خطوط رنگی

گاهی دیدن یک خط رنگی ثابت روی صفحه نمایش موبایل می تواند علائمی از بروز مشکل پیکسل سوختگی باشد. به این صورت که یک خط مثلا سبز را بصورت ثابت روی نمایشگر گوشی خود ببینید. البته این نوع بروز دادن مشکل، می تواند ناشی از کیفیت پایین ال سی دی آن گوشی باشد و به قدرت ساب پیکسل ها ارتباطی نخواهد داشت.
به خاطر بسپارید که ال سی دی ها شامل گارانتی نخواهند شد. بنابراین در نگهداری از آنها نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرید. اما اگر باز هم خدایی ناکرده گوشی شما به همچین مشکلاتی مثل سوختگی ال سی دی برخورد، شرکت ماناتل پارس با در اختیار داشتن بهترین متخصصان حوزه تعمیر گوشی، با بیش از 20 سال تجربه در خدمت شما عزیزان خواهد بود. کافیست فرم درخواست خدمات را پر نموده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند. هم چنین بد نیست بدانید که در این مرکز تعمیر گوشی سامسونگ، تعمیر گوشی آیفون، تعمیر گوشی شیائومی و سایر برندها نیز انجام میشود و حتی تعمیرات تبلت.

دسته بندی دانستنی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود به سایت