تعویض باتری گوشی و رفع برخی مشکلات

بازدید: 223 بازدید
تعویض باتری گوشی
5/5 - (1 امتیاز)

مقدمه ای بر تعمیر و تعویض باتری گوشی

همانطور که می دانید گوشی همراه روزها جزء واجبات زندگی هر شخصی محسوب می شود. به طوری که بدون آن، خیلی از کارها به درستی انجام نخواهد شد. سلامت قطعات آن می تواند نکته ی حائز اهمیتی باشد. از جمله این قطعات که بسیار هم مهم می باشد، باتری گوشی است. در نتیجه باید به نحوه شارژ باتری و مدیریت شارژ آن دقت کافی داشته باشید تا بتوانید نهایت استفاده را از طول عمر باتری گوشی تان ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تعویض باتری گوشی با ما همراه باشید.

تعویض باتری گوشی

جهت تعویض باتری گوشی، گوشی های هوشمند امروزی دیگر همانند سابق نیستند که با باز کردن درب پشت گوشی، به راحتی بتوانید باتری آنها را تعویض نمایید. در گوشی های هوشمند امروزی از هر برندی، خواه آیفون باشد یا هر گوشی اندرویدی دیگری، بایستی حتماً نزد یک تعمیرکار موبایل یا یک مرکز تعمیر گوشی ببرید. چرا که باتری گوشی ها به درب پشت گوشی چسب شده‌اند و برای باز کردن آنها ابزار لازم است. در ادامه مقاله خطرات تعویض باتری توسط خود شخص را بررسی خواهیم کرد. با ما باشید.

چگونه متوجه خرابی باتری گوشی شویم

شاید گاهی برایتان پیش آمده باشد که گوشی تنها زمانی که در شارژ است روشن می ماند. این مورد یکی از بارزترین مشکلات مربوط به خرابی باتری گوشی می باشد. همچنین گاهی زود شارژ خالی میکند یا ممکن است دمای آن به نظرتان داغ بیاید. در نهایت ممکن است باتری باد کرده باشدکه به طور واضح نشان از خرابی باتری گوشی است.
دیر شارژ شدن گوشی

ماناتل پارس مرکز تعمیرات گوشی همراه

شرکت ماناتل پارس با بیش از ۲۰ سال تجربه، به عنوان نمایندگی رسمی وارد کننده آیفون، سامسونگ و شیائومی قادر است مطمئن ترین خدمات را در زمینه های تعویض باتری به شما مشتریان گرامی ارائه دهد. به گونه ای که با ارائه ضمانت ۱۸۰ روزه سلامت قطعه، خیال شما را از بابت تعویض باتری گوشی راحت نماید. همچنین در این مرکز تنها از باتری های اورجینال استفاده شده و مطلقا اثری از باتری های فیک و نامرغوب نخواهید دید.

لطفاً دست به کار تعویض باتری گوشی نشوید!

از آنجایی که امروزه محل قرارگیری باتری گوشی همانند گذشته نیست، توصیه می کنیم جهت تعویض باتری به یک تعمیرکار گوشی مراجعه فرمایید. چرا که درب پشت گوشی ها با چسب محکم شده و در برخی مدل ها، باتری زیر LCD واقع شده که برای خارج کردن آن می بایستی LCD را بردارید. در چه شرایطی احتمال اینکه به آن قطعه آسیب بزنید، وجود دارد. بنابراین ریسک نکنید. همچنین بد نیست بدانید که قیمت LCD های مختلف، متفاوت خواهد بود.

تعویض باتری گوشی سامسونگ

در برخی از سری های سامسونگ، همچون سری A، ابتدا پشت گوشی باز شده، سپس شیلد یا فریم برداشته شده و در نهایت باتری خارج می شود. در گوشی های شیائومی نیز، شبیه به سری a سامسونگ، عمل خارجی کردن باتری و تعویض آن، انجام می شود.

چه زمانی به دنبال تعویض باتری گوشی خود باشیم

زمانیکه باتری گوشی شما خراب شده و هزینه ی تعمیر آن، نسبت به فرسودگی گوشی همراه شما، بصرفه می باشد، حتما باتری را در اولین فرصت تعویض نمایید تا مابقی قطعات موبایل شما لطمه نبینند. اما در صورتی که گوشی شما بسیار فرسوده است، حتی تعویض باتری گوشی هم شاید نتواند معجزه ای کند. بنابراین پیش از اقدام، هزینه ها را بررسی فرمایید.
خالی شدن باتری گوشی

هزینه ی تعویض باتری گوشی

از آنجایی که فی الحال نوسانات ارز، بسیار بالاست، در رابطه با هزینه ی تعویض باتری گوشی های مختلف، بایستی با ماناتل پارس تماس حاصل فرمایید. هرچند که تعرفه خدمات شرکت ما، طبق تعرفه می باشد(حتی در برخی شرایط کمتر از تعرفه). بنابراین از بابت هزینه ها، خیالت راحت باشد که بسیار منصفانه و دقیق خواهد بود.

ثبت درخواست تعمیر گوشی

جهت ثبت درخواست تعمیرات، کافیست به صفحه ثبت درخواست مراجعه کرده، فرم مربوطه را تکمیل نموده و برای ما ارسال فرمایید. سپس کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت. پس از آن، پیک رایگان ما درب منزل گوشی شما را تحویل گرفته، رسیده کرده و پس از انجام پروسه تعمیر، درب منزلتان تحویل خواهد داد.

مراقبت از سلامت باتری گوشی

همانطور که میدانید در مدل های مختلف گوشی از طرق مختلف می توانید سلامت باتری خود را چک نمایید اما لازم به ذکر است که در آیفون ۱۱ به بعد در صورت تعویض باتری، دیگر health آن نمایش نخواهد یافت. (نکته: چنانچه سلامت باتری گوشی شما ۸۰ درصد می باشد یک سرویس احتیاج دارد).
توصیه های ما جهت حفظ سلامت باتری گوشی و در واقع افزایش دادن طول عمر آن، شامل موارد زیر می باشد:
1. سعی کنید شارژ را در بازه ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید.
2. چنانچه باتری باد کرده، خیلی سریع نزد تعمیر کار ببرید تا به LCD آن آسیب جدی وارد نشود.
3. گوشی را شب تا صبح به شارژ نزنید. چرا که از عمر آن کاسته خواهد شد.
4. از کابل شارژ اصلی استفاده نمایید.
5. روشن بودن دائم بلوتوث یا وای فای از عمر باتری گوشی شما خواهد کاست.
6. نور صفحه را متناسب با محیط تنظیم نمایید.
7. از داغ شدن گوشی جلوگیری نمایید. ( در محیط های گرم نگه ندارید).
8. از کار کردن با گوشی در حین شارژ جداً خودداری فرمایید.
9. برنامه های پس زمینه را ببندید تا شارژ گوشی بیجا مصرف نشود.
مراقبت از باتری
چنانچه این مطالب برای شما مفید بوده، می توانید از مطالب زیر نیز دیدن فرمایید.
تعمیر گوشی آیفون
تعمیر گوشی سامسونگ
نمایندگی گوشی سامسونگ
دسته بندی دانستنی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود به سایت