علت دیر شارژ شدن گوشی

بازدید: 184 بازدید
علت دیر شارژ شدن گوشی
Rate this post

علت دیر شارژ شدن گوشی چیست؟ احتمال دارد همین الان با مشکل دیر شارژ شدن گوشی مواجه باشید یا در آینده نزدیک به این مشکل دچار شوید. تفاوتی ندارد؛ چراکه به قول معروف “دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره“. برخی اوقات این مشکل به دلیل استفاده نادرست و حتی قدیمی شدن گوشی رخ می‌دهد اما این‌ها، تنها موارد مربوط به دیر شارژ شدن گوشی نیست. با مطالعه مقاله علت دیر شارژ شدن گوشی، علاوه بر آشنایی با دلایل ایجاد این مشکل، از روش‌های برطرف کردن این موضوع نیز آگاه می‌شوید.

دیر شارژ شدن گوشی​

انتخاب غلط منبع برق

گاهی استفاده از یک منبع برق نامناسب، همچون کامپیوتر می تواند سرعت شارژ را تا چندین برابر کاهش دهد. بطوریکه با اتصال به کامپیوتر، پس از مدت دو ساعت باز هم گوشی شما، شارژ زیادی دریافت نکرده باشد. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن از کابل و شارژر موبایل خودتان استفاده نمایید. چرا که ولتاژ و جریان آن با گوشی همراه شما کاملا منطبق خواهد بود.

مطلب مرتبط: هنگ کردن گوشی

کابل نامناسب و غیر اصلی

کابل نامناسب، یکی از دلایل دیر شارژ شدن گوشی

گاهی افراد به استفاده از یک کابل شارژ عادت می کنند و متوجه نمی شوند که پس از مدتی، سرعت شارژ گوشی آنها پایین آمده است. کابل نیز همچون تمامی قطعات الکترونیکی، عمر مفیدی دارد که اگر از آن بگذرد، روی سرعت انتقال جریان آن تاثیر منفی خواهد گذاشت. در واقع با بروز فرسودگی، دیگر نمی تواند همچون سابق، گوشی شما را شارژ نماید.

همچنین درصورتی که از کابل‌های غیر اصلی برای شارژ گوشی استفاده نمایید، زمان شارژ شدن گوشی بیشتر می‌شود و پس از مدتی، باتری گوشی را دچار مشکل می‌کند.

مطلب مرتبط: تعمیر نرم افزار گوشی

قدیمی شدن گوشی

از آنجایی که گوشی های قدیمی به مانندگوشی های هوشمند امروزی، توانایی شارژ سریع را ندارند، بنابراین چنانچه گوشی شما قدیمی و کهنه شده است، نمی توانید به میزان گوشی های امروزی از آنها توقع داشته باشید. در واقع این مدل گوشی ها، حداقل به 3 ساعت زمان احتیاج دارند تا به شارژ کامل برسند.

خرابی آداپتور

گاهی استفاده از یک آداپتور غیر استاندارد، می تواند به گوشی همراه شما آسیب وارد کند. این آسیب می تواند با دیر شارژ کردن و یا ایجاد ولتاژهای ناگهانی در گوشی همراه شما اتفاق بیافتد. ناگفته نماند که برخی از آداپتورها طوری طراحی شده اند که از ورود ولتاژهای زیاد و ناگهانی به گوشی شما، جلوگیری نمایند. بنابراین در انتخاب آداپتور دقت نمایید.

بازماندن اپلیکیشن ها در پس زمینه گوشی

گاهی برخی اپ ها مدتها روی گوشی ما باز می مانند. هرچند که بیشتر انرژی باتری صرف انرژی مورد نیاز صفحه نمایش می شود. اما باز هم، اپ ها می توانند شارژ باتری را بخورند و یا حتی سرعت شارژ آن را کاهش دهند. حتی برخی باگ های نرم افزاری نیز قادرند در سخت افزار گوشی همچون باتری خلل ایجاد کنند.

فرسوده شدن باتری

چنانچه گوشی همراه شما، زودتر یا دیرتر از زمان اولیه‌ای که خریداری کردید، شارژ می‌شود، نشانه ای از خرابی باتری گوشی است؛ چرا که باتری هم عمری دارد و همانند سایر قطعات الکترونیکی، پس از چندی استفاده عمر آن به پایان خواهد رسید. اما نکته ی خوبی که در مورد گوشی های قدیمی وجود داشت، این بود که به محض بروز مشکل در باتری، به‌راحتی قابل تعویض بود. اما امروزه چون باتری به پشت گوشی پرس شده است، بایستی حتما جهت تعمیر گوشی به نمایندگی تعمیرات گوشی همراه مراجعه نمایید.

کارکردن با گوشی در هنگام شارژ

کارکردن با گوشی در هنگام شارژ

اگر عادت دارید که در هنگام شارژ با گوشی خود کار کنید، نباید از دیر شارژ شدن گوشی گله‌مند باشید. زمان تقریبی برای شارژ شدن گوشی مربوط به مواقعی است که گوشی بدون استفاده توسط افراد شارژ می‌شود. در صورت کار کردن با گوشی در هنگام شارژ، بخشی از شارژ گوشی برای فعالیت‌های در حال انجام مصرف می‌شود و طبیعی است که شارژ گوشی دیرتر به میزان موردنیاز برسد.

کثیف شدن پورت شارژ USB

یکی دیگر از دلایل شایع دیر شارژ شدن گوشی، کثیف بودن پورت شارژ USB است. در برخی اوقات ورود گرد و غبار یا هر شی ریز به درگاه شارژ، باعث انسداد این بخش می‌شود و در نهایت شارژ شدن گوشی را با مشکل روبرو می‌کند. در ابتدا این مشکل باعث دیر شارژ شدن گوشی می‌شود اما در ادامه می‌توان به طور کامل مانع شارژ گوشی شود.

خرابی پورت شارژ USB

به عنوان آخرین علت دیر شارژ شدن گوشی به سراغ خرابی پورت شارژ USB می‌رویم. درگاه شارژ گوشی بسیار حساس است و با شکستن حتی یک پین داخلی، گوشی با مشکل اساسی در زمینه شارژ مواجه خواهد شد. در این مواقع تنها کاری که باید بکنید، سپردن گوشی به یک تعمیرکار مطمئن و باسابقه است.

اقدامات در جهت برطرف کردن مشکل دیر شارژ شدن گوشی

اقدامات در جهت برطرف کردن مشکل دیر شارژ شدن گوشی

  • استفاده از کابل اصلی و اورجینال
  • عدم کار کردن با گوشی در هنگام شارژ
  • استفاده از آداپتور اورجینال
  • بستن تمامی اپلیکیشن‌های فعال گوشی در هنگام شارژ
  • تمیز کردن پورت شارژ گوشی
  • تعویض باتری فرسوده
  • تعویض گوشی قدیمی

ماناتل پارس؛ بهترین مجموعه برای برطرف کردن مشکل دیر شارژ شدن گوشی

همانطور که در داخل متن به آن اشاره شد، برخی از ایرادات تنها به دست تعمیرکاران خبره و باتجربه برطرف می‌شود. مجموعه ماناتل پارس به عنوان برترین و معتبرترین نمایندگی تعمیرات گوشی شیائومی، سامسونگ و آیفون در تهران شناخته می‌شود و متخصصان کاربلد بسیاری با این مجموعه همکاری می‌کنند.

شما برای دریافت خدمات از مجموعه ماناتل پارس، کافی است فرم آنلاین درخواست تعمیر را پر کنید. پس از این کار، کارشناسان مجموعه ماناتل پارس با شما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را با شما در میان می‌گذارند. همچنین روش دیگری برای ارتباط با مجموعه ماناتل پارس درنظر گرفته شده است. شما می‌توانید با شماره تماس‌های مندرج در صفحه تماس با ما، با کارشناسان ماناتل پارس درارتباط باشید.

دسته بندی دانستنی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود به سایت