شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو

بازدید: 127 بازدید
شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو
Rate this post

شیائومی برند معتبر و نام آشنای چینی بعد از مدت‌ ها از دو پرچمدار خود با نام های شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو رونمایی کرده است. این دو گوشی که جدیدترین های شیائومی هستند در تاریخ 20 آذر ماه معرفی شدند، بنابراین اگر به دنبال جدیدترین های این برند هستید، می توانید همین حالا برای خرید اقدام کنید. شیائومی این دو پرچمدار را با بهره گیری از چیپست قدرتمند و تازه نفس اسنپدراگون 8 نسل 2 و همچنین بکارگیری از دوربین با کیفیت‌تر به میدان رقابت با میانرده های برند های معتبری چون سامسونگ فرستاده است. اگر می خواهید از مشخصات این دو تلفن همراه هوشمند اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما همراه باشید.

شیائومی 13 پرو

نمایشگر 6.73 اینچی با رزولوشن 1440 در 3200 و رفرش ریت 120 هرتز همان نمایشگر نسل قبل این گوشی جدید است. بنابراین در قسمت نمایشگر نمی توان تغییرات چشمگیری را یافت. با این حال می توان گفت که روشنایی این نمایشگر به نسبت نسل پیش، در حالت معمولی به 1200 نیت افزایش یافته و اگر بخواهید به تماشای محتوای HDR بپردازید می توانید آن را به حداکثر روشنایی 1900 نیت افزایش دهید.

همانطور که در بالا اشاره شد این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره مند است. در کنار این چیپست قدرتمند رم با فناوری LPDDR5X و حافظه‌‌ای با فناوری UFS 4.0 قرار دارد. در این گوشی شاهد به کارگیری سنسور 1 اینچی 50 مگاپیکسلی هستیم که پیش‌تر در گوشی شیائومی 12 اس اولترا شاهد بودیم. بنابراین از این نظر می توان گفت که با این گوشی می توانید تصاویری با کیفیت تری را ثبت کنید.

شیائومی 13 پرو در به جز این لنز از یک سنسور 50 مگاپیکسلی تله فوتو  نیز بهره مند ست که می تواند زوم 3 برابری اپتیکال را به کاربر هدیه دهد. در کنار این سنسور یک سنسور 50 مگاپیکسلی اولترا واید نیز وجود دارد که به دلیل داشتن فوکوس خودکار می تواند جایگزینی برای سنسور ماکرو نیز باشد. در مجموع پرچمدار پرقدرت شیائومی از سه لنز برای دوربین استفاده کرده است.

گوشی های شیائومی به داشتن باتری های پرقدرت با ظرفیت بالا شهره هستند. این پرچمدار نیز با داشتن باتری 4820 میلی آمپری و پشتیبانی از شارژ سریع 120 وات و شارژ بی سیم 50 وات می تواند به یک گوشی همیشه روشن در دست کاربر تبدیل شود. در کنار این قابلیت ها می توانید از شارژ بی ‌سیم معکوس 10 وات این گوشی نیز بهره‌مند شوید.

در نهایت باید اشاره کنیم که شیائومی 13 پرو به دلیل داشتن گواهی IP68 در برابر نفوذ آب مقاوم است و با این وجود شما کمتر با مشکلات منجر به تعمیر گوشی دست و پنجه نرم خواهید کرد. گفتنی است که این تلفن همراه اولین پرچمدار شیائومی با این قابلیت است. در ادامه به مشخصات شیائومی 13 پرو خواهیم پرداخت.

مشخصات شیائومی 13 پرو

شیائومی 13 پرو

مشخصات

6.73 اینچی امولد

نمایشگر

اسنپدراگون 8 نسل 2

تراشه

8/12 گیگابایت

رم

128/256/512 گیگابایت

حافظه داخلی

50.3 + 50 + 50 مگاپیکسل

دوربین اصلی

32 مگاپیکسل

دوربین سلفی

اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14

سیستم عامل

4800 میلی‌آمپر‌ساعت

باتری

سنسور اثر‌انگشت زیر نمایشگر

سیستم بیومتریک

بیشتر بخوانید: چگونه گوشی شیائومی را آپدیت کنیم؟

قیمت شیائومی ۱۳ پرو

با اعلام برند شیائومی، قیمت شیائومی 13 پرو بر اساس رم و حافظه داخلی متفاوت، به شرح زیر است:

  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۴۹۹۹ رنمینبی چین
  • ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۵۳۹۹ رنمینبی چین
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۵۷۹۹ رنمینبی چین
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی: ۶۲۹۹ رنمینبی چین

شیائومی 13

شیائومی 13

شیائومی 13 با نمایشگر 6.36 اینچی راهی بازار می شود که رزولوشن 1080 در 2400 و رفرش ریت 120 هرتز، مشخصه اصلی نمایشگر این گوشی پرقدرت است. با وجود اینکه شیائومی 13 از نظر روشنایی صفحه تفاوتی با هم نسل خود ندارد اما به دلیل نداشتن نمایشگر LTPO حداقل رفرش ارائه شده از سمت آن به رفرش ریت 1 هرتز هم نمی رسد. البته کاهش این قابلیت در این گوشی دور از ذهن نیست، چراکه باید تفاوتی با مدل اصلی پرچمدار داشته باشد.

این پرچمدار نیز با پردازنده 4 نانومتری قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 به بازار می آید و دیگر در هنگام کار کردن یا بازی، شاهد هنگ کردن گوشی نخواهید بود. در پنل پشتی این گوشی یک ماژول مربعی شکل دیده می شود که میزبان سه سنسور 50 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو و یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید است. در مورد کیفیت فیلمبرداری هم کاربران می توانند با این گوشی ویدئوهایی با کیفیت 4K ضبط کنند.

باتری پنهان شده در قلب این گوشی دارای ظرفیت 4500 میلی آمپر بوده که از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می کند. البته که این پرچمدار نیز قابلیت شارژ بی سیم 50 وات و شارژ معکوس 10 واتی را نیز دارا است. شیائومی این مدل را نیز به گواهی IP68 مجهز کرده است.

مشخصات شیائومی 13

شیائومی 13

مشخصات

6.63 اینچی امولد

نمایشگر

اسنپدراگون 8 نسل 2

تراشه

8/12 گیگابایت

رم

128/256/512 گیگابایت

حافظه داخلی

50 + 10 + 12 مگاپیکسل

دوربین اصلی

32 مگاپیکسل

دوربین سلفی

اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14

سیستم عامل

4500 میلی‌آمپر‌ساعت

باتری

سنسور اثر‌انگشت زیر نمایشگر

سیستم بیومتریک

بیشتر بخوانید: کد dns خصوصی برای اندروید

قیمت شیائومی ۱۳

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، قیمت شیائومی 13 به مانند شیائومی 13 پرو، بر اساس رم و حافظه داخلی مشخص می شود و طبیعتاٌ با بالا رفتن رم و حافظه، قیمت نیز افزایش پیدا می کند. با این تفاسیر قیمت شیائومی 13 به شرح زیر است:

  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۳۹۹۹ رنمینبی چین
  • ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۴۲۹۹ رنمینبی چین
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۴۵۹۹ رنمینبی چین
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی: ۴۹۹۹ رنمینبی چین

شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو؛ خرید کدام یک منطقی تر است؟

شیائومی 13 یا 13 پرو؟ خرید کدام یک منطقی تر است؟

از لحاظ سخت افزاری، نمی توان تفاوت خیلی محسوسی میان این دو تلفن همراه مشاهده کرد. تنها تفاوت این دو پرچمدار شیائومی در دوربین اصلی و اندازه نمایشگر است. افرادی که کیفیت دوربین برای آن ها اهمیت بالایی دارد، بهتر است به سراغ شیائومی 13 پرو بروند؛ در غیر اینصورت، شیائومی 13 شاید انتخاب عاقلانه تری باشد.

شما می توانید هر یک از این گوشی های شیائومی را به راحتی از طریق سایت های فروش گوشی های هوشمند و همچنین به صورت حضوری خریداری کنید. البته که به دلیل نوسان قیمت ارز ممکن است قیمت های تمام شده این گوشی ها در طول زمان برای کاربران ایرانی متفاوت باشد. مهمترین نکته در خرید گوشی مراجعه به فروشگاه یا سایت های معتبر است، بنابراین به این مورد و همچنین رجیستر گوشی هنگام خرید دقت کنید.

دسته بندی دانستنی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود به سایت